SALMA® har fått nytt hjem hos sjømatkonsernet Insula. Merkevaren, som siden lanseringen i 2006 har blitt et kvalitetsstempel for fersk laks, skal nå videreutvikles av en ny eier med lang erfaring i sjømatmarkedet.

- SALMA® har vært svært viktig for historien til Bremnes Seashore. Vi er stolte over det vi har bygget opp, og glade for at Insula – med sterk merkevarekompetanse og dyktige folk – nå tar stafettpinnen videre, sier konsernsjef i Bremnes Seashore, Linda Litlekalsøy Aase.

Produksjonen av SALMA®-produktene vil i fremtiden skje hos Insulas søsterselskap SalMar, og ambisjonen er at produktene igjen skal være tilgjengelige i norske dagligvarebutikker til høsten.

- SALMA® er et fyrtårn i norsk sjømatindustri. Vi har stor respekt for arbeidet som er gjort, og ser frem til å ta vare på og videreutvikle merkevaren, sier Sigvald Rist, administrerende direktør i Insula Norge.

Overdragelsen skjer med forbehold om godkjenning fra relevante myndigheter.